در راستای ارتقاء سطح کارورزی و بهبود فعالیت های مرتبط انجام شد:
سومین جلسه کمیته راهبری کارورزی استان یزد برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، در راستای ارتقای سطح کیفی کارورزی و بهبود عملکرد و فعالیت های مرتبط، سومین جلسه کمیته راهبری کارورزی استان با حضور علی دهقان بهاءآبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان، علی اکبر کریمی زارچی سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد، نجمه سلطانی نژاد رییس پردیس فاطمه الزهرا سلام الله علیها و دیگر مدیران و معاونین دانشگاه و اداره کل در روز دوشنبه بیست و نهم بهمن ماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید ساداتی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
علی اکبر کریمی زارچی با تبیین اهداف و راهبردهای تعیینی در دانشگاه فرهنگیان یزد و تربیت معلم قوی و کارآمد و کارآفرین به اهمیت و جایگاه کارورزی اشاره کرد و بیان داشت: "کارورزی، یکی از ارکان اصلی تربیت معلم و از مهمترین بخشهای برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان و حلقه وصل دانش و مهارت است و فرصتی برای دانشجومعلمان فراهم میکند تا با حضور در مدارس و کسب تجربه عملی، مهارتهای لازم برای معلمی را کسب کنند و باید تلاش کنیم تا با برنامهریزی دقیق و اجرای صحیح کارورزی، زمینه را برای تربیت معلمانی توانمند و کارآمد فراهم گردد."
وی با تأکید بر نقش کارورزی در ارتقای کیفیت آموزش، تصریح کرد: "کارورزی، به واسطه تمرین معلمی بودن نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش دارد. دانشجومعلمان با حضور در مدارس و کسب تجربه عملی، با چالشهای واقعی تدریس آشنا میشوند و مهارتهای لازم برای حل این چالشها را کسب میکنند و لازم است زمینه نقش آفرینی و تربیت و ارتقاء آنان در مدارس به واسطه کارورزی فراهم گردد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت همکاری دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش در زمینه کارورزی و لزوم تشکیل مستمر جلسات راهبری کارورزی، اظهار داشت: "تشکیل مستمر جلسات راهبری، امری ضروری برای برنامهریزی دقیق، اجرای صحیح و ارزیابی مستمر کارورزی است که باید تلاش کنیم تا با برگزاری منظم این جلسات، زمینه را برای تبادل نظر، همفکری و تصمیمگیریهای مؤثر در زمینه کارورزی فراهم کنیم."
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد، با تأکید بر لزوم تشکیل تیمهای مشترک ارزیابی، افزود: "برای ارزیابی دقیق و جامع کارورزی، باید تیمهای مشترک ارزیابی متشکل از کادر دانشگاه و اداره آموزش و پرورش استان تشکیل شود و این تیمها، با حضور در مدارس و بررسی عملکرد دانشجویان، میتوانند بازخوردهای مناسبی را به آنان ارائه دهند و در جهت بهبود کیفیت کارورزی گام بردارند."
علی دهقان بهاءآبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از تشکیل جلسه و اقدامات مناسب صورت گرفته در دانشگاه فرهنگیان، از لزوم تقویت تعامل و همکاری دوجانبه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: کارورزی نوعی تمرین معلمی است و در این مسیر هیچ انفکاک و جدایی بین آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نیست و تمامی موانع برای استفاده بهینه و مطلوب دانشجومعلمان از امکانات و فضاها و تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش باید برطرف گردد.
برگزاری همایش معلمان و مدیران, مکاتبه جهت پذیرش کارورزان، طرح تشویقی برای معلمان و مدیران و لزوم تدبیر برای مجازی شدن از مواردی بود که در این جلسه توسط رییس، دبیر و اعضای جلسه بیان شد که در نهایت تصمیمات لازم در زمینه مباحث مطروحه اتخاذ گردید.