مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

پس از برگزاری باشکوه سومین همایش ملی امور تربیتی و بمنظور شناسایی نقاط ضعف و قوت صورت گرفت؛

جلسه آسیب شناسی سومین همایش ملی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد،جلسه آسیب‌شناسی سومین همایش ملی امور تربیتی به میزبانی این دانشگاه جهت بررسی نقاط قوت و ضعف همایش و ارائه راهکارهایی برای بهبود برگزاری همایش‌های آتی، به ریاست علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه و حضور نجمه سلطانی نژاد رییس پردیس فاطمه الزهرا سلام الله علیها و دیگر عوامل علمی و اجرایی همایش در روز دوازدهم اسفندماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید احمدی روشن برگزار شد.

در ابتدای جلسه، علی اکبر کریمی زارچی، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران همایش، به اهمیت بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف همایش تأکید کرد و افزود: آسیب شناسی هر برنامه میتواند باعث ارتقا برنامه های آتی و کاهش نواقص موجود شود تا نقاط قوت حفظ و نقاط ضعف اصلاح و تکمیل شود.

وی حضور پرشور شرکت‌کنندگان و پخش زنده تلویزیونی همایش،برگزاری پیش‌نشست‌ها و تجلیل از پیشکسوتان را از نقاط قوت همایش برشمرد و افزود: حضور پرشور و باشکوه شرکت کنندگان در روز تعطیل و در بازه ۴ ساعته همایش از اهم نقاط قوت این همایش استانی بود که پخش زنده در شبکه خبر و شبکه صدا و سیما استانی به منصه ظهور گذاشته شد.

علی اکبر کریمی زارچی در ادامه با تاکید بر اهمیت و جایگاه پیش نشست های همایش افزود: برگزاری پیش نشست های علمی قبل از شروع همایش ضمن نمایش اهمیت این همایش، باعث ارتقا سطح علمی و کابرد در این حوزه شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اهدای تندیس به شرکت کنندگان, برپایی نمایشگاه به مثابه ویترین به یادماندنی همایش و سخنرانی افراد ارزشمندی مانند استاد باقری را از دیگر نقاط قوت دانست و ادامه داد: نقاط قوت زیادی که باعث به یادماندنی شدن این همایش در نظر مخاطب شد عبارتند از اجرای تئاتر دانشجومعلمان، تجلیل از پیشکسوتان، اهدای تندیس به شرکت کنندگان, برپایی نمایشگاه و سخنرانی افراد ارزشمندی مانند استاد باقری که بسیار کاربردی و مفید بود.

کریمی زارچی در ادامه، به برخی از نقاط ضعف همایش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عدم تشکیل منظم جلسات کمیته اجرایی و صدور گواهی‌های اینترنتی با مشکلاتی همراه بود بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای زمان‌بندی همایش، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی گسترده‌تر، و توجه بیشتر به کیفیت مقالات ارائه شده تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در ادامه بر لزوم پیگیری کارهای بعد از همایش سخن گفت و تصریح کرد: انتظار میرود حداکثر تا آخر این هفته گواهی اعضای شرکت کننده تهیه و تنظیم شود و علاوه بر صدور گواهی پرداخت حق الزحمه اساتید عوامل اجرایی و دست اندکاران باید مورد اهمیت قرار گیرد.

کریمی زارچی همچنین با تبیین اهمیت مستندسازی و تدوین کتابچه عملکرد همایش افزود: از دیگر کارهای مهم بعد از همایش تهیه گزارش عملکرد در قالب کتابچه الکترونیک است که می تواند نقشه راه برای ایندگان و نمودی از کارهای انجام شده باشد.

رییس سومین همایش ملی امور تربیتی با تاکید بر ثبت مقالات پذیرفته شده در سیلویکا و Isc ادامه داد: باید حداکثر در طی یک هفته تمامی مقالات پذیرفته شده در سامانه سیلویکا و Isc ثبت گردند این امر علاوه بر لزوم اجرایی بحث تضییع حق نیز دارد که تمامی ما در برابر ان مسئولیم. در ادامه جلسه، موضوعاتی از قبیل نحوه اطلاع‌رسانی، کیفیت مقالات ارائه شده، برنامه‌ریزی زمان‌بندی، و امکانات رفاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است، شرکت‌کنندگان در جلسه، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته، به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود برگزاری همایش‌های بعدی پرداختند. در پایان این جلسه، مقرر شد که نظرات و پیشنهادات مطرح شده در جلسه، جمع‌بندی، مستندسازی و مکتوب شود و در برنامه‌ریزی همایش‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.