به منظور هماهنگی، ایجاد وحدت رویه و بهبود عملکرد حوزه های آموزش پردیس های استانی صورت گرفت.
نشست چهارساعته سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد با مدیران و کارشناسان آموزش پردیس های استانی
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد ، با عنایت به اهمیت حوزه آموزش و لزوم ایجاد هماهنگی و در راستای هم افزایی، ایجاد وحدت رویه و تقویت و بهبود عملکرد حوزه آموزش پردیس های استانی نشست چهارساعته علی اکبر کریمی زارچی سرپرست این دانشگاه با کارشناسان آموزشی، مدیران گروه های آموزشی و معاونین آموزش پردیس های استانی در روز چهارشنبه نهم آبانماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید احمدی روشن برگزار شد.
علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان یزد در این دیدار صمیمانه پس از استماع نواقص، مشکلات، دغدغه ها و پیشنهادات کارشناسان و معاونین آموزشی ضمن تشکر از فعالان این حوزه، ایشان را در خط مقدم جبهه علم و فضیلت دانست و اظهار داشت: پیش تر گفته ایم که در همه مراکز علمی بویژه دانشگاه فرهنگیان یزد، اصول و ضوابط علمی خط قرمز دانشگاه بوده که هیچ عاملی نباید این خطوط را نادیده بگیرد و آنچه اجرای این ضوابط را تضمین مینماید میزان پایبندی و پافشاری عوامل حوزه آموزش در قبال مقررات در مواجهه با اساتید و دانشجومعلمان است که در این جهت باید اقدامات لازم صورت گیرد.
کریمی زارچی با اشاره به نواقص و چالش های موجود در حوزه آموزش پردیس های استانی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های ما وجود برخی نواقص از جمله کمبود فضای آموزشی و برخی محدودیت های موجود در کلاس ها است که با عنایت به پیگیری های انجام شده بسیاری از این مشکلات در حوزه تجهیزات و رفع نواقص از جمله تجهیز کارگاه ها و نوسازی سیستم های کامپیوتر و مجهز ساختن کلاس های آموزشی به سیستم رایانه ای خواهد بود که در آینده نزدیک نسبت به راه اندازی کارگاه سوم رایانه در پردیس خواهران و مجهز شدن پردیس برادران به سیستم های رایانه ای و نوسازی سیستم های کارگاه کامپیوتر صورت خواهد گرفت .
وی با تبیین اهمیت برنامهریزی درست در هدایت تحصیلی و ارتقای سطح فعالیتهای علمی، فرهنگی و تربیتی اظهار داشت: برنامه ریزی دروس یک فرایند تعاملی سه بعدی بین استاد، معاونت آموزش و مدیر گروه میباشد و تا زمانی که این فرایند که لازمه آن ایجاد هماهنگی و وحدت رویه است در زمان برنامه ریزی صورت نگیرد برخی مشکلات و چالش عمده در برنامه ریزی دروس رفع نخواهد شد و از این جهت از عوامل آموزش خواستاریم ایجاد هماهنگی و بهبود فرایند را طرح ریزی کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد ایجاد وحدت رویه در دو بخش آموزش و عملکرد استاد را یکی دیگر از لوازم ارتقای سطح فعالیت های علمی آموزشی پردیس های استانی عنوان کرد و بیان داشت : بین عوامل حوزه اموزش لازم است نسبت به اجرای قوانین این حوزه و نحوه تعامل با اساتید وحدت رویه ثابتی به وجود بیاید که هم ضوابط آموزشی به درستی اجرا گردد و هم نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع نواقص اقدامات عاجل صورت گیرد و در این راستا یکی از مهم ترین عوامل ایجاد وحدت رویه و برقراری نظم و انضباط در حوزه آموزش تثبیت و اجرا صحیح نظام جامع ارزیابی عملکرد اساتید است که با همت و درایت فعالان این حوزه این امر مهم رقم خواهد خورد.
کریمی زارچی در بخش پایانی با تبیین اهمیت و جایگاه ویژه نظارت و تثبیت آن در حوزه آموزش و برنامه ریزی اذعان داشت: بی شک آنچه که از یک سو ضامن شناسایی مشکلات و از سوی دیگر عامل رفع نواقص و رمز تقویت و تعالی در حوزه آموزش خواهد بود طراحی مدل صحیح ارزیابی صرف نظر از سامانه گلستان و همچنین اجرای دقیق ارزیابی دقیق کیفی بوده و در کنار اجرای ارزیابی در نظر گرفتن ضمانت اجرا و پایبندی مدیران گروه در تعریف یا عدم تعریف اساتیدی که در ارزیابی ها امتیاز قابل قبولی کسب نکردند می باشد که اگر چنانچه این ارزیابی همراه با ضمانت اجرا دقیق و عملیاتی باشد خود به خود بسیاری از چالش ها و بی نظمی های احتمالی در حوزه آموزش مرتفع خواهد شد.
برقراری نظم و انضباط در حوزه آموزش به عنوان متولی اداره فعالیت های آموزشی نظارت بر نحوه حضور اساتید و عملکرد آنان حضور و غیاب دانشجومعلم پیگیری رفع نواقص حوزه هوشمندسازی، پیگیری و همکاری پردیس های استانی در برگزاری دوره های مهارت آموزی و دوره آموزش مدیران مدارس غیر دولتی، ایجاد مشوق لازم برای کارشناسان حوزه آموزش و اهتمام ویژه به واحد کارورزی و تاکید بر اساتید مرجع در نظارت میدانی و برگزاری سمینار ها و ... از دیگر موارد ذکر شده بود.