به منظور هم افزایی و هم فکری در ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی تربیتی دانشگاه صورت گرفت:
یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استان یزد برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، به منظور راهبری و برنامه ریزی در جهت اجرای بهتر فعالیت های فرهنگی تربیتی پردیس های استانی یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه با حضور علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه، مرتضی جمالی مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه، نجمه سلطانی نژاد رییس پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) و سایر مدیران و اعضا در روز دوشنبه سی مهرماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید احمدی روشن برگزار شد.
علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد،ضمن تشکر از فعالیت های دست اندرکاران در برگزاری جشن شروع سال تحصیلی و تسلیت شهادت یحیی سنوار، از ارزیابی و مستندسازی به عنوان دو رکن تاثیر گذار در استمرار، تقویت و انگیزه بخشی یاد کرد و با تبیین لزوم طراحی پیوست های سه گانه رسانه ای، تبلیغی و عملیاتی اظهار داشت: در کنار توجه به محتوا و راهبردهای موثر در انجام برنامه های فرهنگی، آنچه که می تواند عامل استمرار و تقویت و اثر گذاری یک برنامه شود دو عنصر مستندسازی و اطلاع رسانی و همچنین نظارت و ارزیابی است که باید در ساحت های پیش، حین و پس از اجرای برنامه و نیز خود ارزیابی و دیگر ارزیابی صورت گیرد که این رمز رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خواهد بود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد به سه پیوست، عملیاتی، رسانه ای و تبلیغی در برنامه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: در طراحی فعالیت های فرهنگی و تربیتی لازم است سه پیوست عملیاتی، رسانه ای و تبلیغاتی داشته باشیم. پیوست عملیاتی برای هر برنامه بدین معناست برای مثال در طراحی یک کارگاه الزاما برگزاری آن موضوعیت ندارد درصورتیکه آن باید در نرم افزار استمرار داشته باشد چرا که پس از برگزاری کارگاه افراد شرکت کننده موضوعیت می یابند و جامعه هدف ما را شامل می شوند و شرکت دانشجومعلمان به صورت داوطلبانه در این کارگاه نشان دهنده، علاقه فرد به فعالیت است و در ادامه رشد و شکوفایی ایشان وظیفه ما است. کریمی زارچی با تبیین اهمیت و جایگاه حوزه رسانه به لزوم طراحی پیوست رسانه ای اشاره کرد و افزود: در فضای کنونی آنچه که عامل قوت یا ضعف حوزه های مختلف و حتی کشور و نظام است، رسانه و مشتقات آن و ابزارهای هنری و رسانه ای در انتقال داده و اطلاعات به مخاطب است و نباید به هیچ عنوان رسانه را دست کم گرفت. جوامع غربی از پر کاه و فعالیت های اندک خود، کوه میسازند. اما ما کوهی از فعالیت داریم که اندازه پر کاهی خروجی از آن منتشر نمی شود که در این راستا لازم است در فعالیت های فرهنگی و تربیتی دانشگاه به پیوست رسانه ای توجه و تاکید ویژه شود و باید به این نکته در فعالیت های فرهنگی توجه کنیم که بدون پیوست رسانه ای فعالیت ها نمود بیرونی و اثرگذاری محتوایی مناسبی نخواهند داشت.
رییس شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه در بخش پایانی از سخنان خود با عنایت به اهمیت ویژه حوزه رسانه و لزوم بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های دانشجو معلمان در حوزه های مختلف طراحی، نویسندگی، عکاسی، گویندگی، تدوین و... از راه اندازی گروه یاوران رسانه دانشگاه فرهنگیان استان یزد با هدف اولا شناسایی و استعدادیابی هنری و رسانه ای از دانشجومعلمان، ثانیا پایش و سازماندهی علاقه مندان و مجربان در حیطه های مختلف رسانه ای ثالثا بهره مندی از ظرفیت ها در تولید محتواهای فاخر هنری و رسانه ای و رابعا آموزش و توانمندسازی علاقه مندان در جهت تقویت بنیه عملیاتی و حرفه ای خبر داد و از عموم علاقه مندان و فعالان خواست که به صورت ویژه این گروه را مورد حمایت جدی خود قراردهند.
شایان ذکر است، در این جلسه از اعضای حاضر دغدغه ها و راهکارهای خود را در زمینه آسیب شناسی برگزاری جشن شروع سال تحصیلی، فعالیت های صورت گرفته در مهرماه و همچنین برنامه های پیشنهادی خود در برش آبان ماه تقویم فرهنگی ارائه داشتند که تصمیات لازم اتخاذ و برنامه های موثر مصوب شد.