بمنظور هماهنگی و هم افزایی در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی کارورزی صورت گرفت؛
همایش توجیهی مدیران و معلمان مدارس کارورزی استان در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد ، با عنایت به اهمیت ویژه کارورزی در مهارت آموزی دانشجو معلمان و بمنظور هماهنگی و هم افزایی در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی کارورزی نشست مدیران و معلمان مدارس کارورزی استان با حضور علی اکبر کریمی زارچی سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین، مدیران و معلمان راهنمای استان در روز چهارشنبه هجدهم مهرماه سال جاری در آمفی تئاتر پردیس شهیدان پاک نژاد برگزار شد.
علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد، در این نشست ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از زحمات معلمان راهنما و مدیران مدارس، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به موجب پرورش معلمان اینده، مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش عنوان شده است و آینده قوی یک کشور به عملکرد نظام تعلیم و تربیت و همچنین قوت این نظام به معلمان آن بستگی داشته و معلمین در دانشگاه فرهنگیان تربیت خواهند شد.
علی اکبر کریمی زارچی با این عنوان که آینده ۲۰ ساله کشور با عملکرد کنونی دانشگاه فرهنگیان رقم می خورد اذعان داشت: تک تک دانشجومعلمانی که اکنون سرکلاس های درس هستند همان معلمانی هستند که نسل آینده را تربیت میکنند که تربیت معلم شایسته مدنظر یک فرآیند است که دارای دو بعد دانش پژوهی و مهارت آموزی است.
دبیر کمیته راهبری کارورزی استان همچنین با تبیین اهمیت دانش و مهارت افزود: : در بعد دانش پژوهی سعی می شود در دانشگاه فرهنگیان تامین شود لکن مهارت آموزی در کلاس های درس واحد کارورزی محقق خواهد شد و دو بال دانش و مهارت دوبال معلم قوی و حرفهای است و توامان با هم باعث ارتقا یک معلم میشود که در این مسیر همراهی مدیران و معلمان کارورزی می تواند مهارت دانشجومعلمان را تقویت کند.
کریمی زارچی با اشاره به اهداف دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: کارورزی حلقه وصل دانش و مهارت های اساسی است، در پایان کارورزی ۴ از دانشجومعلمان انتظار میرود که پله های مشاهده، تجزیه و تحلیلی، کسب تجربه و تامین و ارائه درس را طی کرده باشند و در این مسیر هویت معلمی خود را تقویت کنند و تک تک مدیران و معلمان مدارس کارورزی نقش مهمی را در این فرایند ارائه میکنند و اگر نگاه ما به دانشجومعلمان نگاه هم عرض با یک معلم، و به دید یک نیروی جوان خلاق باشد می توانیم اهداف کارورزی را محقق شده بدانیم. کارورز نیروی اجرای مدرسه نیست و لازم است نقش کارورز در مدارس تعریف شده و هم ارزش سایرین قرار بگیرد. کارورزان باید تمام کارها را موشکافانه بررسی و تحلیل کنند و سپس به کار بگیرند.
کریمی زارچی در بخش پایانی سخنان خود از تمام زحمات مدیران و معلمان مدارس پذیرا تشکر کرد و افزود: انتظار ما از مدارس مرجع کارورزی توجه به مثلث هدایت، حمایت و نظارت است که رعایت این سه ضلع توسط مدیران و معلمان کارورزی بسیار حائز اهمیت است. این سه بعد اگر در فرایند مدرسه مورد توجه قرار بگیرد نتیجه کارورزی مثمر ثمر خواهد بود و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و آثار آن خواهد ماند.
شایان ذکر است، در ادامه جلسه محمود زارع جمال آبادی و محمد علی میرجلیلی از اساتید مرجع کارورزی نکات لازم در نحوه اجرا و ارائه درس کارورزی و نقش مدارس در این مسیر ارائه کردند که مورد استقبال واقع شد