مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در پیشبرد فعالیت آموزشی پردیس های استانی صورت گرفت:

گردهمایی و نشست هماهنگی و هم افزایی اساتید پردیس های استانی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و به منظور هماهنگی بیشتر و ایجاد وحدت رویه در پیشبرد فعالیت آموزشی پردیس های استانی نخستین گردهمایی هماهنگی و هم افزایی اساتید در نیمسال اول سال تحصیلی جدید در شامگاه روز دوشنبه دوم مهرماه سال جاری در مسجد پردیس شهیدان پاک نژاد برگزار شد.

علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب از زحمات اساتید دانشگاه و همچنین قبول مسئولیت خطیر تدریس در دانشگاه تشکر کرد و با تبیین اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان در آینده سازی اظهار داشت: همچنان که بارها تاکید کرده ایم دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاه ماموریتی است که رسالت تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان آموزش و پرورش را برعهده دارد و هرچه از اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفته شود در قبال ماموریت ها و رسالت های ویژه آن در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و همچنین تقویت نظام تعلیم و تربیت باز هم کم است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در بخش دیگری از سخنان خود آینده روشن و ایران قوی را در گرو تعلیم و تربیت قوی و نظام آموزش و پرورش قوی را در گرو معلمان قوی و حرفه ای و لازمه تربیت معلمان قوی وجود اساتیدی متعهد، عالم، ماهر و خلاق در دانشگاه فرهنگیان هست و از این رو نقشی بسیار مهم و کلیدی و حساس بر عهده اساتید پردیس های استانی است.

کریمی زارچی با تبیین سیاست ها و راهبرد های کلی در فرایند فعالیت های علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار داشت: از آنجایی که فردی می تواند مربی خوبی باشد که مرد یا زن خوب زندگی باشد، ما در دانشگاه در سال تحصیلی جدید شعار هر "دانشجومعلم؛ یک مدیر ماهر و خلاق زندگی" قرار داده‌ایم و در این راستا بنا داریم سیاست های کلی در جهت توانمندسازی دانشجومعلمان برای اداره یک زندگی و تربیت افراد قرار بگیرد و در درجه دوم راهبرد مهمی که برای دانشگاه تعریف شده "تربیت معلمان دانا و توانا" است که در این مسیر دو عنصر دانایی و توانایی و به موازات آن دانش و مهارت را به عنوان دو بال اساسی ارتقا معلمی می دانیم که لازم است در دانشگاه این دو بعد تقویت شود و عمده بار مسئولیت این رسالت بر عهده اساتید گرانقدر است و لازم است اساتید در این راستا و در جامع عمل پوشاندن به آن اقدامات لازم را مبذول دارند.

رییس شورای آموزشی دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به الگو بودن اساتید در تقویت بعد علمی دانشجومعلمان و لزوم انتقال معارف صحیح و ارزشمند به آنها خاطرنشان ساخت: آنچه می‌تواند برای دانشجومعلمان در کلاس های آموزشی مفید و موثر واقع شود در نظر داشتن اصول کلی علمی و همچین معیار ها و ضوابط اخلاقی و رفتاری و اعتقادی است که اساتید بدان توجه دارند و در کنار آن یکی از اقدامات مهمی که بنا داریم در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان یزد به اجرا در آوردیم هدفمندسازی فعالیت فرهنگی متناسب با رشته تخصصی و نقش آفرینی اساتید راهنما در راهبری علمی، فرهنگی، تربیتی، اعتقادی و دانشجویی دانشجومعلمان است و اگر چنین امری رقم بخورد تربیت به معنای واقعی کلمه و در راستای "دستم بگرفت و پا به پا برد" صورت خواهد گرفت.

تاکید بر سرفصل ها و منابع، لزوم مدیریت صحیح کلاس از جهت حضور، پوشش، محتوا، برخورد، امتحان و نمره، توجه به نتایج کارنامه علمی اساتید، ثبت نام در سامانه شناسه تدریس، عدم طرح مباحث غیر مفید و غیر کاربردی و حاشیه ای در کلاس و ... از جمله مواردی بود که کریمی زارچی سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد به تبیین و تشریح آن پرداخت و از اساتید خواست نسبت به رعایت این موارد و اصول کلی فرهنگی و تربیتی و در جهت تحقق سیاست ها و راهبردها و ماموریت های دانشگاه فرهنگیان استان حساسیت و دقت نظر داشته باشند.

شایان ذکر است در این نشست، مرتضی جمالی مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری، نجمه سلطانی نژاد رییس پردیس فاطمه الزهرا سلام الله علیها، محمدرضا دهقانی اشکذری معاون آموزشی فرهنگی پژوهشی دانشگاه شهیدان پاک نژاد، فرشته کتبی مدیر گروه آموزشی پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) طی سخنانی از یک سو نقش اساتید در تربیت دانشجومعلمان را گوشزد کردند و از سوی دیگر بخشی از وظایف و نکات مهم استادی را بیان کردند.

پایان بخش این نشست تشکیل حلقه های تخصصی مرتبط با هر رشته با حضور اساتید مربوطه حول تعیین سرفصل ها و منابع و با هدف ایجاد وحدت رویه به ویژه در مواردی که آزمون هماهنگی برگزار خواهد شد، تشکیل شد که موارد لازم مصوب گردید.