در راستای ارتقاء سطح کارورزی و بهبود فعالیت ها انجام شد:
نخستین جلسه کمیته راهبری کارورزی استان یزد در سال تحصیلی جدید برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، در راستای ارتقای سطح کیفی کارورزی و بهبود عملکرد و فعالیت های دانشگاه، نخستین جلسه کمیته راهبری کارورزی استان در سال تحصیلی جدید با حضور علی اکبر کریمی زارچی سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد، محمد کاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان، نجمه سلطانی نژاد رییس پردیس فاطمه الزهرا سلام الله علیها و دیگر مدیران و معاونین دانشگاه و اداره کل در روز سهشنبه سوم مهرماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید ساداتی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد در این جلسه ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس، و تشکر از حمایت های ارزشمند مدیرکل، معاونین و روسای نواحی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را از بازوان مقتدر نظام آموزش و پرورش دانست که رسالت تربیت و توانمند سازی معلمان آموزش و پرورش را برعهده دارد و اظهار داشت: ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تامین، تربیت و توانمند سازی معلمان آموزش و پرورش است که این مهم جز با حمایت و همراهی آموزش و پرورش استان صورت نخواهد گرفت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهمیت کارورزی و نقش آن در تربیت معلمان شایسته، کارورزی را حلقه وصل دانش و مهارت دانست و بیان داشت: بخشی از کسب تجربه و آموزش دانشجومعلمان در خارج از محیط دانشگاه و در مدارس به مثابه یک کارورز صورت میگیرد. کارورزی حلقه وصل دانش و مهارت است، و این دانش و مهارت همانند دو بال برای ارتقا توانمندی های یک معلم ضروریست و لازم است هر دو عنصر به موازات هم تقویت و ارتقاء یابد و یکی از لوازم بهبود و ارتقاء آن توجه به کارورزی و تلاش در جهت اجرای بی نقص آن در مدارس مرجع است.
کریمی زارچی از کارورزی به عنوان بعد اصلی تربیت و ارتقا معلم شایسته و حرفه ای نام برد و تصریح کرد: کارورز باید در مدرسه دوشادوش معلم پیش برود و نکات ظریف تربیتی علمی را در محیطی واقعی فرا بگیرد و دراین راستا اگر حمایتها و پشتیبانیهای مدارس مرجع نباشد، فواید واحد کارورزی برای دانشجومعلمان به منصه ظهور نمیرسند و زمانی کارورزی اثرگذار است که در اولین قدم همه اولیای مدرسه مدارس، کارورز را همکار و از خودشان بدانند و به او با چشم یک معلم نگاه کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان و دبیر کمیته راهبری کارورزی استان یزد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسه به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فرایند اجرای کارورزی و انتخاب مدارس مرجع، کارورزی را به مثابه عرضهی عُرضه دانست خاطرنشان ساخت: زمانی کارورزی به غایت خود میرسد که مدارس مرجع مدارسی تحولی با درک اهمیت فرایند کارورزی و دارای رتبه علمی پرورشی بالا باشد و ما نباید به کارورزی به چشم یک واحد درسی نگاه کنیم بلکه این واحد برای ما یک بستر انتقال و کسب تجربه است چراکه برخی سرفصل های دروس، برای تربیت معلم شایسته و حرفه ای کافی نیست و چشم امید ما برای تربیت یک معلم توانمند، واحد کارورزی است و اگر بحث کارورزی در مدارس به صورت مستمر دنبال شود، شاهد اتفاقات و تحولاتی در نظام تعلیم و تربیت هستیم.
کریمی زارچی در پایان تشکیل کمیته های تخصصی پرورشی و مشاوره، ابتدایی، متوسطه، تربیت بدنی، نیازهای ویژه با حضور معاونین دانشگاه و اداره کل در جهت تعیین مدارس مرجع و رفع نواقص، لزوم طراحی سامانه و تشکیل کمیته نظارتی با حضور ناظرین اداره کل و دانشگاه و همچنین برگزاری جلسه هماهنگی آموزشی با مدیران و معلمان مدارس را یکی از لوازم بهبود و ارتقای کارورزی دانست که لازم ذیل مصوبات جلسه پیگیری و اجرا شود.
شایان ذکر است در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش، مدیران، معاونین و سایر اعضا ضمن بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود پیرامون اهمیت و جایگاه کارورزی، نکات، راهکارها و پیشنهادات خود را در جهت تسهیل اجرای کارورزی و بهبود و ارتقای آن اظهار داشتند که در نهایت موارد لازم مصوب و مقرر شد در روز پنجشنبه مورخ پنجم مهرماه جلسات کمیته های تخصصی تشکیل و در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه دهم یا یازدهم مهرماه نشست هماهنگی مدیران و معلمان مدارس مرجع کارورزی استان برگزار گردد.