مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در جلسه هماهنگی با مدیران پردیس های استانی در مسیر تدوین و تثبیت نظام جامع ارزیابی عنوان کرد:

رهنامه و نظام جامع ارزیابی عملکرد؛ نمایشگاه تلاش، تحرک، توفیق در مسیر تعالی

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت ها و تسریع در برخی اقدامات تحولی جلسه هماهنگی مدیران پردیس های استانی در تدوین رهنامه و نظام جامع اسلامی با حضور علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیس‌های این دانشگاه، نجمه سلطانی نژاد رییس پردیس فاطمه الزهرا سلام الله علیها و سایر اعضا در روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید احمدی روشن برگزار شد.

علی اکبر کریمی زارچی، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد ضمن تسلیت ایام و تشکر از زحمات صورت گرفته، به تبیین اهمیت و جایگاه ویژه ارزیابی پرداخت و ادامه داد: ارزیابی دقیق، به موقع، صحیح و هدفمند ضامن سلامت، موفقیت، پویایی و تعالی هر نظام و دستگاه است که می تواند باعث ارتقا مجموعه و شکوفایی نیروی انسانی شود که در این مسیر لازم است تمامی تلاشها در درجه اول جهت تبیین اهمیت و جایگاه آن در دانشگاه صورت گیرد و درجه بعدی در مسیر جمع آوری مستندات و تدوین نظام جامع ارزیابی در حوزه های مختلف گام برداشت.

کریمی زارچی با طبقه بندی فرایند ارزیابی به فردی و سیستمی و تبیین هر یک ادامه داد: در بازه زمانی پیش رو ما با ارزیابی فردی و سیستمی رو به رو هستیم. ارزیابی سیستمی در واقع رهنامه است که فرایند و نحوه عملکرد بخش های مختلف دانشگاه را مورد نظارت قرار می دهد و ارزیابی فردی، ارزیابی عملکرد سالانه کارمندان است که باید در اسرع وقت انجام بگیرد که رهنامه و نظام جامع ارزیابی عملکرد را می توان نمایشگاه تلاش، تحرک، توفیق در مسیر تعالی در دانشگاه فرهنگیان یزد دانست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهمیت رهنامه و نظام جامع ارزیابی عملکرد و لزوم تکمیل آن در بازه زمانی مشخص افزود: این فرایند به عنوان نمایشگاهی است که میزان تحرک و تلاش مجموعه را نشان می دهد و رهنامه که نوعی ارزیابی سیستم و دستگاه است میزان رشد مجموعه نسبت به سال گذشته و توانمندی نیروها و منابع انسانی و استانی را نشان می دهد و هرچه رهنامه ناقص تکمیل شود و در تدوین و تنظیم آن ضعف نشان داده شود، پتانسیل و ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد از لحاظ فردی و سازمانی نادیده گرفته می‌شود چرا که رهنامه از یک سو نوعی نمود فعالیت ما برای استان های دیگر و سازمان مرکزی جهت اختصاص اعتبار لازم است و از سوی دیگر در این فرایند تمام مجموعه سنجیده می‌شوند و نقص ما، پتانسیل بقیه همکاران را ضعیف نشان می دهد که حق الناس است.

علی اکبر کریمی زارچی در بخش پایانی سخنان خود نیز به ارزیابی فردی و اهمیت و جایگاه آن تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ارزیابی فردی منابع انسانی در حقیقت مبین توان، ظرفیت، استعداد، تلاش، نقاط قوت و نقاط ضعف احتمالی است و این ارزیابی عملکردی نیروهای تحت امر و زیرمجموعه نوعی قضاوت و داوری است و همچنان‌که در قضاوت لازم است رعایت دقت، عدالت، انصاف و دیدن تمامی واقعیت ها صورت گیرد در ارزیابی افراد هم باید تمام این دقت نظرها مورد توجه باشد چراکه از یک سو مسیر حرکتی صحیح دانشگاه در گرو بهره گیری بهینه از منابع انسانی است و از دیگر سو حق الناس در پی دارد و ندیدن توان زیرمجموعه اشتباه است و در سوی دیگر همه را به یک چشم دیدن غلط است.

شایان ذکر است در این جلسه رسالت های هر یک از حوزه ها در تدوین صحیح نظام جامع ارزیابی عملکرد دانشگاه تبیین شد و تقسیم کار لازم صورت گرفت.