سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در نخستین جلسه هماهنگی یاوران رسانه دانشگاه عنوان کرد:
یاوران رسانه؛ سفیران گویا و صادق رسالت، اهداف و برنامه های تحولی دانشگاه فرهنگیان استان یزد
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، اولین جلسه هماهنگی یاوران رسانه استان با حضور علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان در روز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه سال جاری در پردیس شهیدان پاک نژاد با حضور فعالین رسانه ای دانشگاه فرهنگیان استان یزد برگزار شد.
علی اکبر کریمی زارچی، سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و تشکر از مشارکت و همراهی یاوران رسانه ضمن اهمیت یاوران رسانه به مثابه سفیران گویا و صادق دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: روابطعمومی و رسانه از مهم ترین اهرم های پیشبرد اهداف عمرانی، فرهنگی، تربیتی و ... دانشگاه هستند. در جامعه امروزه سازمانی موفق است که به اهمیت رسانه و فضای مجازی واقف باشد و در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی آن فعالیت کند. دانشگاه ها و سازمان هایی که فعالیت هایشان پیوست رسانه ای ندارند، خروجی خاصی نخواهند داشت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد به تعریف مفهوم رسانه پرداخت و ادامه داد: نباید رسانه را فقط در سطح عکاسی و فیلمبرداری ببینیم بلکه تک تک شما، زبان گویای فعالیت های دانشگاه فرهنگیان هستید. انتشار فعالیت ها و اصلاح ذهنیت دانشجومعلمان در وهله اول و تمام افراد جامعه در وهله بعد از وظایف اصلی شماست.
کریمی زارچی در ادامه افزود: امروز شاهد جنگ رسانه ای هستیم و حوزه رسانه و روابطعمومی بخاطر حجم بالا فعالیت ها، گستردگی موجود و اهمیتی که در این جنگ نرم دارد، به پتانسیل و همافزایی شما دانشجویان به عنوان بازوان توانمند دانشگاه نیاز دارد.
کریمی زارچی با اشاره به رسالت حوزه رسانه اظهار داشت: اگر فعالیت ها با پیوست رسانه ای همراه نباشد، کار جلو نمیرود و این رسالت از جهت جذب مشارکت بیرونی و ارتقا سازمانی با کمک سایر سازمان ها ضرورت دارد. همراهی و اعتماد مخاطب به سازمان جز با فعالیت یاوران رسانه محقق نمی شود و این اهمیت ماموریت شما در دانشگاه فرهنگیان است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان تفاوت عمده ای از جانب ماموریت با سایرین دارد و ماموریت ما تربیت نسل آینده و ایجاد تحول است که این جز با همیاری یاوران رسانه به عرصه ظهور نمیپیوندند. یاوران رسانه به مثابه ویترین حساس فعالیت ها باعث ارتقا سطح کیفی و کمی برنامه های تربیتی میشوند.
علی اکبر کریمی زارچی وظیفه یاوران رسانه را در دو حوزه بیرونی و درونی تبیین و تصریح کرد: یاوران رسانه در گام اول دارای وظایف درون سازمانی از جمله ارتقا سطح کانال و سایت دانشگاه و در گام دوم و مهم دارای وظایف برون سازمانی از جمله القا ذهن مخاطب و تاثیر بر روی دیگران است. ایجاد شبکه انتشار از مهم ترین هاست. در ادامه اعضای یاوران رسانه استان پس از معرفی خود به بیان توانایی های خود و ارایه دیدگاه ها، دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.