سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشجویی مطرح کرد:
راه اندازی نهضت سوادآموزی فرهنگی، تربیتی و مهارتی در دانشگاه فرهنگیان استان یزد برای اولین بار در کشور
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشجویی با حضور علی اکبر کریمی زارچی، سرپرست مدیریت امور پردیسهای استانی دانشگاه فرهنگیان، مرتضی جمالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نجمه سلطانی نژاد، رییس پردیس فاطمه الزهرا (س) و سایر اعضای شورا در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید احمدی روشن برگزار شد. سرپرست مدیریت امور پردیسهای استانی در این جلسه ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکر از زحمات ارزشمند حوزه های مختلف فرهنگی، به تبیین برنامه های شاخص و تحولی خود در سال جدید پرداخت و با اشاره به ماموریت و رسالت دانشگاه فرهنگیان در ارتقای سطح فرهنگی، اخلاقی و تربیتی نسل آینده از راه اندازی نهضت سواد آموزی تربیتی، مهارتی، فرهنگی استان یزد برای نخستین بار در کشور خبر داد.
علی اکبر کریمی زارچی در تشریح برنامه تحولی خود در راه اندازی نهضت سواد آموزی، این جهاد و نهضت را در جهت ایجاد حوزه های هشتگانه اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، تربیتی، معرفتی، مهارتی و هنری و زیستی بیان کرد و اظهار داشت: هر دانشجومعلم در طول سال های تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان یزد باید سطح سواد، اندیشه و بصیرت خود را در حوزه های یاد شده تقویت بنماید و اگر چنانچه پایه و سواد دانشجومعلمان در این حوزه ها تقویت شود نسل آینده و فردای کشور رو به رشد خواهد بود.
کریمی زارچی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور و مشارکت دانشجومعلمان در طراحی، اجرا و نظارت بر برنامه های معرفتی به لزوم آسیب شناسی و پیوست ارزیابی فعالیتهای فرهنگی در کنار طراحی آنها پرداخت و از کارشناسان حوزه فرهنگی خواست بعد از اجرای فعالیت های فرهنگی شناسنامه فعالیت به انضمام ارزیابی، خلاصه ای از نقد و بررسی کارشناسانه این برنامه را ثبت و ضبط کنند تا علاوه بر استخراج نقاط قوت و ضعف، تجربه نگاری صورت گیرد و در برنامه های آتی در حوزههای برنامهریزی و اجرا مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد همچنین با تاکید مضاعف بر ماموریت دانشگاه به فعالین فرهنگی توصیه نمود که برنامه هایی را طراحی و اجرا نمایند که دارای برد و دامنه سهگانه ای در حوزه های محتوایی، رسانه ای و اثرگذاری داشته باشد و خاطرنشان ساخت: چنانچه برنامه ای خارج از اولویت و بدون توجه به سه برد اجرا گردد اتلاف وقت، هزینه و منابع است و بازدهی چندانی نخواهد داشت چراکه کاربردی بودن آن در حاله ای از ابهام قرار می گیرد.
کریمی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک پیشاپیش هفته معلم به ارائه پیشنهاداتی در باب اجرای برنامه های شاخص هفته مقام معلم پرداخت و بیان کرد: برای اولین بار در هفته مقام معلم در طول ایام هفته حداقل دو برنامه شاخص در هر روز با محوریت شخصیتشناسی شهید مطهری(ره)، هویت معلمی، منزلت و مولفه های معلم تراز با بهرهگیری از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، صاحبنظران و اندیشمندان این حوزه اشاره کرد و از تمامی حوزه ها به ویژه اعضای فعال خواست که تمامی تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها در هفته گرامی داشت مقام معلم بکار گیرند.
در این جلسه مرتضی جمالی و نجمه سلطانی نژاد نیز راهکارهای خود را ارائه و در پایان اعضا جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند و برنامه های پیشنهادی دو ماهه آخر و ویژه برنامه های هفته معلم مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد