مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در دیدار با استاندار یزد در راستای تحول، شعار سال و رفع مشکلات دانشگاه مطرح کرد:

مردمی سازی تربیت معلم و طراحی گفتمان تربیتی دو رویکرد تحولی دانشگاه فرهنگیان یزد در سال جدید

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، علی اکبر کریمی زارچی سرپرست مدیریت امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان در دیدار اعضاء هیئت رییسه دانشگاه با مهران فاطمی استاندار یزد ضمن تبریک سال جدید و تشکر از حمایت های استاندار و دیگر مسولان و خیرین، بهبود عملکرد، رشد و تعالی را ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان باید در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد و لازمه آن ایجاد تحول بوده و این محقق نمی‌شود مگر بواسطه انقلاب خدمت در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری و بحمدالله در شش ماهه گذشته این مسیر آغاز شده است.

کریمی زارچی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سخت افزاری، راهبرد محوری در انجام فعالیت ها را تربیت دانشجومعلمان با دانایی و توانایی دانست و عنوان کرد: زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم راهبرد اصلی فعالیت ها و کار خود را تربیت دانشجومعلمان با رویکرد دانایی و توانایی قرار دادیم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که دانشگاه فرهنگیان زمانی می تواند به اهداف خود نزدیک شود که دانشجومعلمان را در ابعاد مختلف دانش، بینش و مهارت، ارتقا دهد چراکه رشد دانشجومعلمان در گرو تحقق این امر است. وی با تاکید بر ضرورت تعالی در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به رشد و تعالی دارد و این امر محقق نمی شود مگر به واسطه تحول. این دگرگونی نیازمند تحولات عظیمی است، بهسازی و تجهیز سراهای دانشجویی و آموزشی دو پردیس که با حمایت های استاندار محترم و پیگیری های انجام شده در جذب اعتبارات فراسازمانی صورت گرفته از تحولات سخت افزاری است که در جهت تکمیل آن نیازمند تداوم و استمرار همراهی و مساعدت نگاه حمایتی مقام عالی دولت در استان هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در بخش دیگری از عرایض خود با تبیین تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایرین و رویکرد موجود در حوزه نرم افزاری بیان داشت: مهمترین راهبرد ما در دانشگاه فرهنگیان استان یزد تربیت معلمان دانا و تواناست که دانایی و توانایی دو رکن اصلی تربیت معلم در دانشگاه بوده و مبنای برنامه ریزی ها و اقدامات دانشگاه قرار گرفته است.

علی اکبر کریمی زارچی همچنین نحوه جذب دانشجومعلم ، استاد و همچنین نواقص موجود در سرفصل دروس آموزشی را سه ضلع مثلث چالش‌های دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: با بررسی کارشناسانه انجام شده و بهره‌گیری از ظرفیت های فکری و عملیاتی موجود، ایده‌های تحولی مانند مردمی سازی تربیت معلم، طراحی گفتمان تربیتی، تدوین برش استانی سند تحول، تشکیل شوراهای سیاستگذاری با حضور اندیشمندان و هیات اندیشه ورز دانشجویی، طراحی گزینش سه مرحله ای جذب و توانمند سازی دانشجو معلمان، ایجاد مرکز توانمند سازی و مهارت آموزی، احداث نانوایی مستقل و... طرح ریزی شد که در سال جدید نهایی و اجرا خواهند شد.

کریمی زارچی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های همکاران هر دو پردیس و حمایت های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مهمترین چالش‌ موجود در دانشگاه را فضای فیزیکی و موقعیت جغرافیایی نامناسب پردیس فاطمه الزهرا سلام الله علیها، فرسودگی و استهلاک فضاهای فیزیکی دو پردیس، نبود نگاه تعاملی و حمایتی در برخی دستگاه های اجرایی، کمبود اعتبارات و... دانست و از استاندار یزد خواستار مساعدت ویژه ای در این مسیر بویژه جابجایی فضای پردیس خواهران با فضاهای بلا استفاده دیگر دستگاه های اجرایی را شد.