سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در دیدار با رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی استان عنوان کرد؛
لزوم هم افزایی و نگاه فرآیندی در طراحی نظام جامع تربیتی مطلوب در استان
کریمی زارچی بهره گیری از نظر صاحب نظران و همچنین استفاده از اسناد بالادستی و سند نوین یزد را در جهت هم افزایی و نگاه فرآیندی در طراحی نظام جامع تربیتی مطلوب در استان لازم دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد؛ علی اکبر کریمی زارچی در دیدار با رئیس و معاونین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد استان در روز یکشنبه 24 دی ماه سال جاری، ضمن خیر مقدم و تبریک حلول ماه رجب و آرزوی بهرهمندی از برکات و فیوضات این ماه عزیز؛ با تبیین جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تمدن سازی و لزوم طراحی الگو و مدل صحیح تربیت در آینده استان و کشور، از راه اندازی پژوهشکده تعلیم و تربیت معلم در استان برای اولین بار خبر داد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود پس ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت جدید نسبت به حوزه تربیتی و استقبال از هرگونه همکاری و هم افزایی با دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد یزد؛ بر لزوم هم افزایی و نگاه فرآیندی در طراحی الگو و مدل نظام جامع تربیتی مطلوب در استان با بهرهگیری از نظر صاحب نظران و همچنین از اسناد بالادستی و سند یزد نوین تاکید کرد .
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد، در پایان ضمن تبیین نقش دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه محور در حوزه تعلیم و تربیت؛ اتصال حوزه نظر و عمل را یکی از مهمترین رسالتهای دانشگاه عنوان کرد و در این راستا توجه به بعد مهارتهای هفتگانه از جمله مهارتهای ذهنی شنیداری دیداری گفتاری رفتاری و ... را یادآور شد و آمادگی خود را نسبت به هرگونه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان در جهت تحول در نظام تعلیم و تربیت و نیل به اهداف عالی اعلام نمود.
شایان ذکر است: در این جلسه سید علی المدرسی معاون امور مدارس سمپاد و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی استان به ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته در آن دانشکده پرداخت و اذعان داشت: با توجه به تجربیات صورت گرفته و لزوم توجه به نوع نگاه موجود در دوره مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان یزد میتوان همکاریهای گستردهای را در جهت همافزایی و ارتقای سطح فعالیتها و نیز بهبود و تقویت فرآیندهای تربیتی شاهد باشیم.
همچنین در پایان مقرر شد با توجه به اهمیت فعالیت تربیتی و اشتراک در فعالیت ها، جلسات کارشناسی در سطح اعضای هیئت علمی هر دو مرکز به منظور طراحی نظام جامع تربیتی ادامه پیدا کند .