مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

در دانشگاه فرهنگیان یزد انجام گرفت؛

تشکیل دومین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ و سواد قرآنی دانشگاه فرهنگیان یزد

تهیه فرم ارزیابی اساتید قرآنی، محور قرار گرفتن شورا برای اجرای انواع فعالیت های قرآنی در دانشگاه، صدور ابلاغ اعضاء و تاکید بر لزوم حضور تمامی اعضا در جلسات شورا از جمله مصوبات این جلسه بود.

به روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد؛ علی اکبر کریمی زارچی در دومین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ و سواد قرآنی این دانشگاه؛ که در روز چهارشنبه ۸ آذر ماه سال جاری برگزار شد؛ ضمن تشکر از اعضای شورا به جهت تلاش در ترویج فرهنگ قرآنی؛ طرح جامع سواد قرآنی تهیه شده توسط اساتید دانشگاه فرهنگیان یزد را یکی از راهبردی‌ترین طرح‌ها دانست و با تاکید بر تشکیل مستمر و منظم شورا؛ اظهار داشت؛ زین پس تمامی فعالیت‌های قرآنی که در دانشگاه انجام می‌شود حتماً باید به جهت ایجاد وحدت رویه و هدفمندسازی از مسیر این شورا بگذرد و هیچ برنامه‌ای در حوزه قرآن بدون توجه به این شورا شکل نخواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در بخش دیگری از سخنان خود لازمه اثرگذاری و ماندگاری هر طرحی را استمرار و تداوم آن طرح و برنامه قلمداد کرد و لازمه استمرار را برنامه‌ریزی دقیق، تقویت بنیه علمی و عملیاتی آن و استحکام پایه‌های محتوایی آن دانست.

وی ادامه داد؛ در این راستا برای طرح سواد قرآنی لازم است که طرح جامعی در دو بعد علمی و عملیاتی تدوین شود؛ که در بعد عملیاتی باید سطوح مختلف اساتید دانشگاه، معلمان، دانشجومعلمان و کارمندان تفکیک شوند و برای هر کدام فازهای جداگانه‌ای طراحی و تدوین شود.

رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ و سواد قرآنی دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه در فاز اول باید اقدام به شناسایی و ارزیابی اساتید فعال در حوزه قرآن شود؛ اذعان داشت: در راستای اجرای هر چه سریع‌تر این طرح در دانشگاه لازم است ضمن توجه به طرح سازمان مرکزی برای هدفمندسازی حوزه قرآن، موارد تمایز مشخص شود و همچنین در جهت عملیاتی کردن توسط معاونت‌های آموزشی دو پردیس و وارد کردن در دوره‌های ضمن خدمت، مهارت آموزی و بالندگی اقدام اساسی صورت بگیرد.

شایان ذکر است: تهیه فرم ارزیابی اساتید قرآنی، محور قرار گرفتن شورا برای اجرای انواع فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه، صدور ابلاغ اعضاء و تاکید بر لزوم حضور تمامی اعضا در جلسات شورا از جمله مصوبات این جلسه بود.