برای نخستین بار انجام شد؛
تشکیل شورای توسعه و ترویج فرهنگ و سواد قرآنی دانشگاه فرهنگیان یزد
با هدف طراحی مباحث مربوط به نظام آموزشی مفاهیم قرآن کریم و همچنین برگزاری دوره های آموزشی روخوانی؛ روانخوانی؛ درک مفاهیم تدبر، حفظ و ترتیل قرآن تشکیل شد.
به روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، علی اکبر کریمیزارچی در اولین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ و سواد قرآنی این دانشگاه که در روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه سال جاری برگزار شد؛ با اشاره به اینکه قرآن « تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ» و کتاب مبین است افزود: این کتاب آسمانی از طرفی برای تمامی مسائل روز جامعه و فرد راهگشا و حلال جمیع مشکلات است و از طرفی دیگر باید محور تمام فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، تربیتی و تبلیغی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد باشد.
وی ادامه داد؛ باید طرح منسجم و هدفمندی برای بازطراحی مفاهیم کلیدی قرآن و همچنین برنامهریزی برگزاری دورههای آموزشی روخوانی؛ روانخوانی؛ درک مفاهیم تدبر، حفظ و ترتیل قرآن برای آموزش به دانشجومعلمان انجام شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد با تاکید بر مثلث دانش، بینش و مهارت به عنوان کلیدیترین راهبرد در مدیریت این دانشگاه؛ توانافزایی و ارتقای سطح مهارتی و توانمندی دانشجومعلمان در حوزه قرآن و عترت را در تثبیت این راهبرد؛ مهم دانست.
کریمی زارچی با بیان اینکه یک تکلیف و رسالت اساسی بر عهده دانشگاه است و باید در این حوزه بیش از گذشته برنامهریزی و اقدام صورت بگیرد خاطر نشان کرد: در همین راستا و برای اینکه اهمیت و جایگاه قرآن در دانشگاه نمود پیدا کند و هرچه سریعتر مباحث مربوط به طراحی نظام آموزشی مفاهیم قرآن کریم و همچنین برگزاری دورههای آموزشی تسریع پیدا کند؛ شورای توسعه و ترویج فرهنگ و سواد قرآنی دانشگاه فرهنگیان یزد برای اولین بار تشکیل شد که جلسات آن به صورت هفتگی؛ تا زمان تحقق این رسالت ادامه خواهد داشت.
وی با یادآوری شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در مدیریت فضای فرهنگی و تربیتی اذعان داشت: هرچه بتوانیم در حوزه قرآن برنامهریزی انجام دهیم؛ کم است و باید در این حوزه برنامهریزی دقیقی صورت گیرد، فلذا در این شورا تمامی مباحث مرتبط با مدیریت، برنامهریزی و اجرای فعالیتهای قرآنی در سطوح مختلف ویژه دانشجو معلمان، کارمندان و اساتید طراحی و برنامهریزی خواهد شد.
کریمی زارچی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید در دانشگاه فرهنگیان یزد به نقطهای برسیم که تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه از مهارت های سه گانه روخوانی، روانخوانی و درک کلی مفاهیم مشکلی نداشته باشند و در یک سطح راقیه از مفاهیم قرار بگیرند.