مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

به صاحب امتیازی دانشگاه فرهنگیان یزد منتشر شد؛

نخستین شماره فصلنامه مطالعات بین رشته ای در آموزش

نخستین شماره فصلنامه مطالعات بین رشته ای در آموزش با هدف توسعه دانش بومی و شناسایی چالش ها و مسایل موجود در حوزه آموزش معلم منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، در شماره اول این فصلنامه که با هدف توسعه دانش بومی و شناسایی چالش ها و مسایل موجود در حوزه آموزش معلم انتشار یافت؛ مقالات " ارزیابی فرایند تدوین سند تحولی برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران"، "بررسی اثربخشی یادگیری سیّار مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، بهزیستی تحصیلی و انگیزشی پیشرفت دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان مروست"، " بررسی رابطة خلاقیّت هیجانی با مهارتهای فراشناختی در دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان یزد "، "شاخصه های دانشجویی و دانش پژوهی از منظر شهید ثانی با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش"، "بررسی رابطه تاب آوری با سختکوشی در دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان یزد " و " بررسی رویکرد درس پژوهی بر تسهیل یادگیری؛ مطالعه موردی: درسِ «برگی از تاریخ زمین» کتاب علوم تجربی ابتدایی" به چشم می خورد.
لازم به ذکر است: فصلنامه مطالعات بین رشته ای در آموزش به صاحب امتیازی دانشگاه فرهنگیان یزد و مجوز شماره92271 مورخ 1401/9/20 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کلیه پژوهشگران و صاحب نظران دعوت می نماید مقالات علمی و پژوهشی خود را در محورهای جایگاه آموزش و نقش آن در برنامه های 5 ساله توسعه و سایر اسناد بالادستی، آینده پژوهی آموزش در ایران با نگاه ویژه بر تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان، رویکردها و الگوهای آموزش، چالش ها و راهکارها، نظریه های مرتبط با آموزش و خاستگاه های آن در مکاتب فلسفی، اهداف، عناصر و رویکردهای برنامه های رسمی و غیررسمی و تربیت معلم، فناوری های نوین و دانش بنیان و نقش و جایگاه آن در آموزش، مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و انگاره های برخاسته از آن در تربیت معلم، توانایی های شناختی و فراشناختی، انواع هوش و تفکر در آموزش، جنسیت، زبان، نژاد، قومیت‌ها، فرهنگ ایرانی و آموزش چند فرهنگی در مدرسه، ارتباط آموزش با انواع سرمایه (اجتماعی.فرهنگی.اقتصادی و...)، مدیریت و رهبری آموزشی و نقش آن در توسعه پایدار، مطالعات تطبیقی در آموزش، نقش و جایگاه کارورزی، کارآموزی و آموزش های مهارت محور در تربیت معلم، نقش و جایگاه روایت پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی در توسعه حرفه ای معلم و سایر حوزه های مرتبط به دفتر نشریه به آدرس https://ise.cfu.ac.ir/ ارسال نمایند.