رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در جمع دانشجومعلمان پردیس های استان یزد خبر داد؛
برگزاری آزمون جامع ویژه دانشجومعلمان کشور
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از برگزاری آزمون جامع برای دانشجو معلمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد رضا مرادصحرایی در سفر یک روزه خود به استان یزد با دانشجومعلمان پردیس های استان دیدار کرد. صحرایی در این دیدار با اشاره به تدریس ورودی های 98 و نیاز به 100 هزار معلم در سراسر کشور گفت: با اتخاد این تصمیم در بهمن ماه 1400 و کمبود شدید معلم در مهرماه سال جاری، فرصت را در تابستان غنیمت شمردیم و ۱۷۰ ساعت آموزشی معادل ۱۰ واحد برای این ورودی ها در نظر گرفته شد.
صحرایی در ادامه افزود: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ هنوز دانشجویان ما هستند و پنجشنبه و جمعه های هر هفته به صورت مجازی کلاس های خود را سپری می کنند و با برگزاری دوره ای در تابستان سال آینده به صورت حضوری، ضمن فارغ التحصیلی، وارد مدارس خواهند شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به ورود ۱۳۷۰۰۰ معلم از طریق قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش و تصویب قانون ورود معلم به آموزش و پرورش تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهارت آموزان ماده ۲۸ که از مهر وارد مدرسه می شوند باید گواهی صلاحیت حرفهای را دریافت کنند تا بتوانند وارد حرفه معلمی بشوند.
صحرایی کسورات دانشجویی را قانون مجلس بیان کرد و بر اساس آن قانون، بودجه رفاهی دانشگاه را بخشی از حقوقی دانست که به دانشجو پرداخت می شود و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان محل تربیت است و آنچه که ما را از سایر دانشگاه ها متمایز میکند تربیت کردن دانشجو معلمان است. این مسؤول با بیان اهمیت درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان افزود: دروس کارورزی مختص دانشگاه فرهنگیان است و با بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش، به صورت متفاوت در سال آینده اجرا خواهد شد.
رضا مراد صحرایی با اشاره به تعداد اساتید هیات علمی در دانشگاه گفت: از زمان تاسیس دانشگاه فرهنگیان۳۶۰ نفر هیات علمی از طریق وزارت علوم جذب شده اند؛ اما امسال مجوز ۵۰۰ نفر هیئت علمی را گرفتیم.
وی در ادامه از جذب دکتر معلم های ممتاز وزارت آموزش و پرورش گفت و افزود: یکی از شرایط جذب دکتر معلم ها این است که حتماً باید دکتری دوره های روزانه و یا برجستگی پژوهشی داشته باشند؛ چون بعضی از معلمین شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری روزانه را نداشته اند.
وی در خصوص گزینش دانشجومعلمان گفت: با هدف پایش مستمر دانشجو معلمان، هسته گزینش را برای اولین بار در تاریخ تربیت معلم ایران در نظر گرفتیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به تهیه منظومه فرهنگی برای دانشجویان متناسب با شش ساحت تربیتی گفت: یک معلم باید بینش اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و معلمی که آسیب های جامعه خودش را نشناسد؛ در حقیقت معلم نیست.
بودجه فرهنگی و اهمیت آن نسبت به سایر موارد، صندوق قرض الحسنه برای دانشجومعلمان، در نظر گرفتن خوابگاه متاهلی، پرداخت حق الزحمه کار دانشجویی، تشویق فعالان فرهنگی و متفاوت بودن آنها، پیگیری کنگره شهدای دانشجو معلم، اصلاح برنامه های درسی و حرکت به سمت کاربردی تر کردن آن و مطالعه منظومه فکری شهید مطهری (ره) از سایر مورادی بود که توسط صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور مطرح گردید.