در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد؛
جلسه هم اندیشی استادان پردیس های استان
دهقان منشادی توجه ویژه به امور فرهنگی و تربیتی، نظم و جدیت در برنامه ها، رعایت سرفصل های دروس، ایجاد امید بین دانشجویان و ... را به عنوان مهمترین انتظارات دانشگاه از استادان برشمرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی 1402-1401 جلسه هم اندیشی با استادان پردیس ها؛ در روز سه شنبه 29 شهریورماه سال جاری با حضور منصور دهقان منشادی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، محمدکاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان، نجمه سلطانی نژاد سرپرست پردیس حضرت فاطمه الزهراء (س)، محمدحسن تولائی مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین آموزشی پردیس ها، مدیران گروه و اعضای هیئت علمی و استادان مدعو در نمازخانه پردیس شهیدان پاک نژاد برگزار شد.
دهقان منشادی با اشاره به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت کشور، به ارائه بخشی از اقدامات صورت گرفته جهت شروع هر چه بهتر سال تحصیلی جدید پرداخت و توجه به امور فرهنگی و تربیتی، نظم و جدیت در برنامه ها، رعایت سرفصل های دروس، ایجاد امید بین دانشجویان و عدم قیاس دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها را به عنوان مهمترین انتظارات دانشگاه از استادان برشمرد.
تولائی با تاکید بر اهمیت اخلاق مداری در محیط آموزشی، نهادینه کردن این مهم را توام با آموزش به دانشجومعلمان، خواستار شد.
در ادامه سلطانی نژاد گفت: یک راه دور ماندن دانشجومعلمان از سطحی نگری و سطحی باوری در کنار توجه به محتوای آموزشی عمیق و تاثیر گذار، نحوه انتقال محتواست؛ لذا استمرار توانمندیهای مربوط به مهارت های تدریس امری ضروری برای استادان است.
رحیمی نژاد نیز با اشاره به نقش تربیتی دانشگاه فرهنگیان، برآماده کردن دانشجومعلمان برای اثربخشی در نظام تعلیم و تربیت و کشف استعدادهای آنان در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ... به فراخور نیاز آموزش و پرورش تأکید کرد.
امامی میبدی مدیر بخش معارف اسلامی استان نیز مطالبی را در خصوص دروس معارف و تربیت اسلامی مطرح کرد
در پایان این جلسه حجت غلام زاده معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس شهیدان پاک نژاد مهمترین موارد و انتظارات اجرایی جهت شروع کلاس های درس به ویژه حضور و غیاب در سامانه گلستان، کارورزی، ارزشیابی و امتحانات، سرفصل دروس و ... را مطرح نمود و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، استادان هم درس در فضاهای جداگانه، بر اساس سرفصل دروس، هماهنگی های لازم برای انجام فرآیند تدریس در سال تحصیلی 1402-1401 را انجام دادند.