مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

پنجمین جلسه شورای آموزشی دانشگاه فرهنگیان یزد ویژه دوران کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، پنجمین جلسه شورای آموزشی دانشگاه فرهنگیان یزد ویژه دوران کرونا چهارشنبه سومین روز از اردیبهشت ماه 99  با حضور دکتر منصور دهقان منشادی سرپرست مدیریت امور پردیس های استانی، دکتر فرشته کتبی سرپرست پردیس خواهران، مدیران گروه های آموزشی استان، معاونان آموزشی دو پردیس، همکاران حوزه هوشمندسازی، ناظران گروه های درسی، مسئول نظارت و ارزیابی استان و حراست دانشگاه؛ برگزار شد.

دکتر منصور دهقان منشادی در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیرمقدم و خداقوت و تشکر از تلاش شبانه روزی همه همکاران، موارد مهم جلسه ویدئوکنفرانس معاونت آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تاریخ 99/2/1 را بیان نمود؛ سپس با بررسی مصوبات جلسه قبل، نحوه اجرا و موانع پیش رو در این زمینه را جهت بازدهی حداکثری، تحلیل و راهکارهای لازم توسط حاضران ارائه گردید.

در ادامه معاونان آموزشی دو پردیس بازخوردهای دریافت شده از سوی استادان و دانشجومعلمان را بیان نمودند. ناظران گروه های مجازی استادان دو پردیس طی گزارش های جداگانه، به صورت دقیق وضعیت تمام گروه های درسی مجازی استادان و سامانه های آموزشی را با بیان جزء به جزء نحوه و میزان فعالیت استادان و دانشجومعلمان تشریح نمودند.

در پایان نیز  با توجه به شرایط موجود و پس از بحث و تبادل نظر حاضران در جلسه، ضمن تأکید بر ادامه انجام مصوبات قبلی شورای آموزشی استان، جهت بهبود وضعیت و پیشرفت کارها موارد زیر  به تصویب رسید:

  1. در پایان ترم از استادانی که بیشترین فعالیت را در کلاس های آموزشی به شیوه مجازی داشته اند، تقدیر به عمل آید.
  2. نرم افزارهای مورد نیاز در سامانه lms  جهت بهره برداری استادان محترم و دانشجویان، در سایت مدیریت استان بارگذاری شود.
  3. با همکاری حوزه هوشمندسازی دانشگاه، دوره حضوری و مجازی آموزش lms  برگزار گردد.
  4. با همکاری حوزه هوشمندسازی دانشگاه، دوره حضوری و مجازی طراحی آزمون آنلاین برگزار گردد.
  5. با توجه به اینکه شیوه برگزاری آزمون پایان ترم قابل پیش بینی نیست، استادان محترم، ارزشیابی مستمر و فرایندی از دانشجویان به روش توصیفی، ارائه پروژه، آزمون های کوتاه هفتگی، تکلیف و تمرین و ... را مد نظر قرار دهند.
  6. در مواردی که فعالیت کمتری در فرایند انجام کلاس ها به شیوه مجازی وجود دارد، ناظران محترم در تماس با استادان موضوع را پیگیری نمایند.
  7. در هماهنگی با نمایندگان کلاس ها، دانشجویانی که به هر دلیل در دسترس نبوده و فعال نیستند، شناسایی شده و طی تماس تلفنی توسط آموزش دانشگاه، توصیه های لازم صورت پذیرد.
  8. برنامه حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه جهت فیلم­برداری جلساتی از تدریس و ارسال برای دانشجومعلمان تنظیم و به آنها اعلام گردد.
  9. استفاده استادان از سامانه lms دانشگاه مورد تأکید بوده و در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی، از توان فنی مسئولان هوشمندسازی پردیس ها استفاده شود.