مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

سومین جلسه تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه فرهنگیان یزد به شیوه مجازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، سومین جلسه تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه فرهنگیان یزد به شیوه مجازی دوشنبه 18 فروردین ماه 99 در سالن کنفرانس پردیس شهیدان پاک نژاد با حضور اعضاء و همچنین با رعایت نکات بهداشتی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر منصور دهقان منشادی سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان یزد، ضمن تبریک سال نو، برای تمامی همکاران محترم در مجموعه دانشگاه، اساتید و دانشجومعلمان، در این دوران سخت بیماری کرونا آرزوی سلامتی نموده و در ادامه معاونان آموزشی دو پردیس گزارش مختصری از فعالیت های انجام گرفته و بازخوردهای دریافت شده از سوی استادان و دانشجومعلمان را ارائه دادند.

در ادامه ضمن بررسی مصوبات قبلی شورا؛ بخشنامه شماره 300/51/50000 مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ که ضمیمه همین خبر قابل دانلود می باشد؛ قرائت و مورد بررسی دقیق اعضا محترم شورا قرار گرفت. در پایان با توجه به شرایط موجود و پس از بحث و تبادل نظر حاضران در جلسه موارد ذیل به تصویب رسید:

  1. تمامی دروس نظری و بخش نظری دروس نظری - عملی با در نظر گرفتن هفته های آموزشی کماکان به صورت مجازی ادامه یابد و از زمان بازگشایی دانشگاه، ادامه آن در قالب کلاس های حضوری به انجام خواهد رسید.
  2. در دروس نظری و بخش نظری دروس نظری- عملی اگر مطابق با هفته های آموزشی عقب ماندگی وجود دارد، لازم است به صورت مجازی جبران گردد.
  3. طبق بخشنامه های دریافتی از سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، تمامی استادان لازم است در کنار استفاده از سامانه ها و پیام رسان های مجاز، وارد سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه (LMS) شده و از آن استفاده نمایند. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی با مسئولان هوشمندسازی و فناوری دانشگاه، خانم مهندس زنبق در پردیس خواهران و آقایان مهندس لاله زاری و مهندس سروش در پردیس برادران از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایند.
  4. درباره دروس مجازی نیز استادان مربوطه ضمن معرفی مجدد منابع (موجود در سامانه E-learning و یا در صورت عدم وجود در سامانه مذکور، تعیین منبع توسط خود استاد طبق سرفصل مصوب) در حد چهار جلسه مصوب به صورت مجازی به رفع اشکال دانشجومعلمان بپردازند.
  5. استادان محترم لازم است تمام محتواهای الکترونیکی تهیه شده خود را جهت انعکاس به سازمان مرکزی دانشگاه به طریق مقتضی (ایمیل، گروه های پیام رسان، CD، فلش و ....) تحویل کارشناسان آموزش، آقای میرحسینی در پردیس برادران و خانم دشتی در پردیس خواهران نمایند.
  6. استمرار در انجام تمامی بخشنامه های ابلاغی سازمان مرکزی و مصوبات قبلی شورای آموزشی مورد تأکید و انتظار می­باشد.
  7. برای دروس کارگاهی و عملی غیر آزمایشگاهی مانند دروس فناوری، هنر و ... ، بخشی از محتوای دروس که امکان ارائه آنها به صورت مجازی وجود دارد، می­بایست به صورت مجازی ارائه شود و مابقی که به صورت مجازی قابل انجام نمی باشد، پس از بازگشایی دانشگاه به صورت کلاس حضوری برگزار خواهد شد.
  8. در درس کارورزی نیز تحت نظارت و راهنمایی استادان محترم و با هماهنگی با معلمان محترم راهنما، دانشجومعلمان فایل های تدریس مجازی خود (فیلم، نرم افزارآموزشی و ...) را تهیه و تحویل استاد محترم خود و نیز معلم راهنما نمایند و در پایان نیز گزارش تأملی کاملی از فعالیت خود (نحوه تهیه محتوا، بازخورد معلم و استاد محترم) را تدوین نموده و تحویل استاد مربوطه خود دهند.
  9. استادان دارای دروس مشترک در زمینه ارائه دروس به صورت مجازی با یکدیگر هم اندیشی و تعامل نموده و از تجارب هم استفاده نمایند.
  10. مدیران گروه، مسئول نظارت و ارزیابی استان و مسئولان اداره آموزش پردیس ها موظف اند بر فعالیت آموزش مجازی گروه های درسی استادان نظارت مستمر و دقیقی داشته باشند و گزارش هفتگی خود را به دانشگاه ارائه نمایند. در ضمن نظارت کلی بر روند اجرای مصوبات فوق بر عهده معاونان آموزشی پردیس ها خواهد بود.