مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، در استان یزد برگزار شد:

نشست شورای راهبری منطقه یک فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، شورای راهبری منطقه یک فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، در روز دوشنبه 27 آبان ماه سال 98 به میزبانی دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر دهقان منشادی مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان یزد ضمن خیر مقدم به مدعوین فرصت ایجاد شده را غنیمت شمرد و بر توجه ویژه به حوزه فرهنگی در دانشگاه تاکید نمود. در ادامه وی گزارشی از وضعیت حوزه فرهنگی در پردیس های استان ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن تولایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد،  ضمن بیان حدیث و روایتی موضوعی بر اهمیت مسائل فرهنگی و تربیتی در دانشگاه تاکید کرد و فرصت بوجود آمده در این نشست را در جهت کمک به رشد مسائل فرهنگی و تربیتی با اهمیت دانست همچنین وی بر تعامل مناسب بین مسؤلین استانی و مسئولین نهاد در جهت رشد دانشگاه تاکید نمود.

سپس مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور، هدف تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی مناطق پنج گانه را توسعه مدیریت مشارکتی در تصمیم گیری ها، انتقال تجارب، ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری در برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: دکتر خنیفر ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان امسال را سال فرهنگی نامیده اند که نشان از اهمیت دانشگاه فرهنگیان در سطح جامعه و رسالت خطیر این نهاد مقدس در حوزه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به این که هم فکری در جهت رفع چالش های فرهنگی و ایجاد راهکارهایی برای شناسایی و پیگیری مسائل مبتلا به این حوزه مهم، لازم و ضروری است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های مالی و اعتباری و به منظور ارتباط هر چه بیشتر بین صف و ستاد دانشگاه، در جهت شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آن ها و تقویت نقاط قوت، ضرورت تشکیل چنین نشست هایی بیش از پیش مشخص خواهد شد.

دکتر محمدی با بیان این که براساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خروجی تربیت معلم باید برخوردار از تربیت دینی و انقلابی باشد، افزود: این تربیت صرفاً در کلاس درس حاصل نمی شود و لازمه چنین تربیتی، اهمیت دادن به فعالیت های دانشجومعلمان عزیز در قالب فعالیت های فرهنگی و تربیتی خواهد بود. برهمین اساس، رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم مهارتی و ارزشی در تراز  جمهوری اسلامی است و این مهم با تلاش مدیران صف و ستاد و تلاش کارمندان، اساتید و دانشجویان حاصل می شود.

در ادامه گزارش سنجش وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان های شرکت کننده توسط آقای آذرنگ ارائه شد.همچنین در خصوص دستورات نشست مطالبی توسط آقای افشار پور مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی بیان گردید.

سپس هر یک از مدیران و کارشناس مسؤلان فرهنگی حاضر در این نشست نظرات، پیشنهادات و تجربیات خویش را در خصوص نظام نامه فرهنگی و تربیتی، چگونگی اجرا و اختصاص سه ساعت فرهنگی برای دانشجو معلمان و مسائل فرهنگی پردیس های منطقه یک کشور را ارائه نمودند.


نظرات کاربران