مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب صورت پذیرفت:

دیدار و گفتگوی مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان یزد با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان

به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و تقدیر و تجلیل از همکاری های های صمیمانه مرکز اسناد استان با دانشگاه فرهنگیان، مدیر استانی دانشگاه به همراه مسئولان مدیریت استان در روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه 98 در مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد حضور یافته و با مدیر این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر دهقان منشادی، ضمن تبریک هفته اسناد و میراث مکتوب از حمایت ها و همکاری های صمیمانه این سازمان در برگزاری مراسم نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم در ایران و هشتادمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در یزد تقدیر و تشکر نمود.

دکتر دهقان منشادی همکاری موسسات علمی و آموزشی را بسیار موثر دانسته و ادامه داد:  این همکاری می تواند به ارتقاء کمی و کیفی هدف ها و برنامه های مشترک یاری رساند.

در ادامه وی خواستار همکاری در زمینه های جمع آوری و سازماندهی اسناد تربیت معلم، تاسیس موزه تربیت معلم یزد، همکاری آموزشی و پژوهشی و بازدید دانشجومعلمان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در قالب تفاهم نامه مابین این سازمان با دانشگاه فرهنگیان استان شد.

دکتر داود پاک طینت، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ضمن خوشامدگویی، با توجه به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان خواستار همکاری های دوجانبه در زمینه های آموزشی و پژوهشی با این دانشگاه شد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد با تبیین وظایف اصلی این مرکز در سه حوزه اسناد، کتابخانه و تاریخ شفاهی گفت: سندهای مرکز به 2 بخش اسناد اداری و اسناد اهدایی تقسیم بندی می شود.
پاک طینت افزود: سندهای اداری ارزشمند با انتقال به مرکز برای استفاده پژوهشگران در مخزن ها نگهداری می شود و مابقی پس از تنظیم صورتجلسه امحا و در کارخانه های مقواسازی به خمیر تبدیل می شود.
وی ادامه داد: سندهای اهدایی مرکز اسناد و کتابخانه ملی نیز به سه صورت اهدا با ثبت نام اهداکننده، خریداری شده و نسخه دیجیتال در این مرکز نگهداری می شود.

لازم به ذکر است به منظور بهره گیری متقابل از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی طرفین، مقرر گردید بزودی تفاهم نامه ای تنظیم و منعقد گردد.

در پایان این نشست، مسئولان دانشگاه فرهنگیان یزد، از بخش های مختلف تخصصی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد بازدید به عمل آوردند.


نظرات کاربران