مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

طرح معرفی فرهنگ اربعین حسینی به گردشگران خارجی توسط اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: طرح معرفی فرهنگ اربعین حسینی به گردشگران خارجی توسط اعضای این تشکل دانشجویی برگزار شد.

علی یوسفی نسب در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: طرح معرفی فرهنگ اربعین حسینی به گردشگران خارجی توسط اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد پردیس شهیدان پاکنژاد به مدت دو شب اجرا شد. 

وی افزود: در این طرح، جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان و تعداد دیگر از دانشجو-معلمان با هدف معرفی قیام حسینی، حماسه اربعین و فلسفه عزاداری شیعیان در ایام محرم و صفر ضمن گفتگو با تعدادی از گردشگران خارجی که در حال بازدید از بنای تاریخی امیرچخماق، مجموعه گردشگری زورخانه و مسجد جامع یزد بودند بروشورهایی به زبان انگلیسی به آنان اهدا کردند که با استقبال گردشگران همراه شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد عنوان کرد: محتوای این بروشورها شامل معرفی امام حسین (ع) و خانواده ایشان و نسبت حضرت با پیامبر بزرگ اسلام (ص) ، چگونگی رویارویی ایشان با یزید، تصمیمات اباعبدالله الحسین(ع) در این رویارویی و وقایع روز عاشورا، فلسفه راهپیمایی اربعین و چگونگی برگزاری این مراسم و سخنانی از مشاهیر دنیا در مورد سیدالشهدا می شد.

یوسفی نسب در پایان گفت: معرفی مبانی فرهنگی تمدن ایرانی اسلامی به گردشگران خارجی توسط جامعه اسلامی دانشجویان در مناسبت های بعدی ادامه خواهد یافت.


نظرات کاربران