مدیریت امور پردیس های استانی
دانشگاه فرهنگیان یزد

کمیته امداد جزء نهادهایی است که برای توجه به قشر ضعیف و محروم جامعه به وجود آمده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: کمیته امداد یکی از نهادهایی دانست که به واسطه انقلاب اسلامی و برای تامین بخش مهمی از اهداف انقلاب که توجه به قشر ضعیف و محروم جامعه است به وجود آمده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، جلسه مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) در محل ساختمان مرکزی نهاد برگزار شد.

در این جلسه سیدپرویز فتاح با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه، گفت: در این وضعیت کار کمیته امداد سخت تر شده است زیرا بخش هایی از طبقات متوسط هم درگیر مشکلات اقتصادی شده اند.

فتاح بر حمایت از اقدامات گروه های جهادی در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، همکاری کمیته امداد با گروه های جهادی دانشجویان افزایش می یابد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه دانشجویان آگاه کشور در برهه های مختلف یار و یاور محرومان بوده اند، ادامه داد: همان طور که در گذشته در حوادثی چون زلزله طبس در سال ۵۶، بسیاری از دانشجویان به صورت خودجوش در مناطق زلزله زده حاضر شده و به معنای واقعی کمک حال مردم شدند، امروز هم گروه های جهادی این نقش را ایفا می کنند.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد با گروه های جهادی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دیگر دستگاه های مسئول، این فعالیت های مشترک با جدیت بیشتری دنبال شود.

فتاح با اعلام آمادگی برای حمایت از گروه های جهادی گفت: ارزش تاثیرات فرهنگی که گروه های جهادی در مناطق مختلف دارند، بیش از اقدامات عمرانی آنهاست. حضور این جوانان در آن مناطق، یک کار فرهنگی ارزشمند است و به همین خاطر ما می خواهیم از ظرفیت دانشگاه و جوانان بیشتر استفاده کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی دقیق از فعالیت های کمیته امداد به ویژه برای دانشجویان گفت: باید دانشجویان از فعالیت های کمیته امداد اطلاع درست و دقیقی داشته باشند و همراهی دانشجویان با اقدامات کمیته امداد در مناطق محروم، بهترین راه برای آشنایی آنان از فعالیت های انجام شده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها کمیته امداد را یکی از نهادهایی دانست که به واسطه انقلاب اسلامی و برای تامین بخش مهمی از اهداف انقلاب که توجه به قشر ضعیف و محروم جامعه است به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی بیش از آنکه خدمتی ارائه شود، خدمت دریافت می شود، به این معنی که دانشجویان با دیدن فضای مناطق محروم ساخته می شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: نهاد بر خود لازم می داند تا در حد امکان همکاری لازم را با کمیته امداد داشته باشد، چراکه اصولاً طیفی از مخاطبینِ کمیته امداد دانشجویان هستند و نهاد می تواند در اموری همچون ازدواج دانشجویی یا عمره و عتبات دانشگاهیان و مواردی از این دست همکاری های خوبی با کمیته امداد داشته باشد. البته در بعضی بخش ها هم مثل فعالیت های تشکل های دانشجویی، کمیته امداد می تواند حمایت هایی از این جریانات دانشجویی داشته باشد.

وی در پایان از رویکرد رسانه ای کمیته امداد و توجه آنها به ظرفیت موجود در این بخش قدردانی و تشکر کرد.


نظرات کاربران